Abeceda prevencije predstavlja konceptualni okvir za razvoj i implementaciju školskih
preventivnih strategija koje povezuju međupredmetne teme i školske preventivne programe.
Njezina je svrha unaprijediti resurse školskih ustanova da uz podršku Agencije za odgoj i
obrazovanje primjereno realiziraju obveze vezane uz prevenciju ponašajnih i emocionalnih
problema učenika putem razvoja, implementacije i evaluacije programa stručne podrške
školama u provedbi školskih preventivnih programa (ŠPP) radi:
▪ osiguravanja minimalnih standarda kvalitete školskih preventivnih strategija
▪ ujednačavanja prevencijske prakse u hrvatskim školama i
▪ razvoja održivog sustava podrške učiteljima i nastavnicima u planiranju i realizaciji
školskih preventivnih strategija.
Ostvarivanje ovog cilja podrazumijeva ujednačen sustav vrijednosti na razini školskih
ustanova, ujednačen sustav kompetencija odgojno-obrazovnih djelatnika za provedbu
školskih preventivnih programa, dostupne alate za njegovu provedbu i dostupnu podršku. To
podrazumijeva:
- Potporu rukovodstva škola i utemeljenost na zajedničkim vrijednostima (na što se
 nadovezuje sustav pravila i procedura koje osiguravaju njihovo poštovanje)
- Promicanje inkluzivne kulture škole koja je usmjerena poštovanju i vrednovanju
 različitosti.
- Kurikul, učenje i poučavanje koje je usmjereno socijalno-emocionalnom učenju.
- Osigurano sudjelovanje učenika (tako da njihova mišljenja utječu na donošenje
 odluka).
- Kontinuiran profesionalni razvoj učitelja i nastavnika (koji pridonosi njihovoj dobrobiti i
 dobrobiti učenika).
- Dobro usuglašen sustav programa na svim razinama prevencije (univerzalne,
 selektivne i indicirane) te razvijene mehanizme identifikacije učenika za uključivanje u
 programe.
- Rad s roditeljima/skrbnicima učenika (od informiranosti, preko savjetovanja, do
 sudjelovanja u procesima odlučivanja).
- Razvijene intervencije za učenike u nepovoljnom položaju.
