Datum objave: 28. studenoga 2024.
Kategorija: Projekti

eTwinning

U SVIJETU LIKOVNIH UMJETNIKA 7

Učenici 4.c razrda sudjelovali su u projektu tijekom cijele šk.god. 2024./2025. Odradili su sedam radionica i upoznali sedam umjetnika: Jean-Michela Basquiata, Georgiu O’Keeffe, Vasilija Vasiljeviča Kandinskog, Jamesa Rizzia, Ivana Generalića, Josipa Generalića i Mirnu Sišul.

Opis projekta

Ovaj projekt ima za cilj upoznati učenike s različitim stilovima i umjetničkim rukopisima likovnih umjetnika iz cijelog svijeta. Nakon upoznavanja s odabranim biografskim podacima i radovima umjetnika, učenici će svojim likovnim izražajem interpretirati i prikazati osobni doživljaj poznatih djela. Projekt potiče istraživanje velikih imena svjetske i nacionalne/regionalne umjetnosti, razvijajući interes za učenje i stvaranje vlastitih likovnih radova. Osim umjetničkog razvoja, projekt je usmjeren na jačanje socijalnih i građanskih kompetencija, poticanje poduzetnosti i inicijativnosti, sve u skladu s Kurikulumom likovne kulture i međupredmetnim temama. Kroz sudjelovanje u projektu učenici će razvijati kreativnost, kritičko mišljenje te sposobnost refleksije o umjetnosti i vlastitom stvaralaštvu. Rezultati rada bit će predstavljeni na način, prigodno prilagođenim izložbama unutar ustanova iu lokalnoj zajednici, koristeći tradicionalne i suvremene tehnologije za prezentaciju.

Ciljevi projekta

  • Upoznavanje biografskih podataka, rada i stvaralaštva odabranih likovnih umjetnika.
  • Stvaranje poticajnog okruženja za umjetnički razvoj djece i mladih, uz naglasak na razvijanje kreativnih sposobnosti povezanih s moralnim i duhovnim odgojem.
  • Razvoj inicijative, samopouzdanja i sposobnosti izražavanja kroz različite likovne tehnike i materijale.
  • Prilagodba aktivnosti dobi, predznanju i vještinama sudionika u području likovne umjetnosti.
  • Poticanje razvoja učenika kao kritičkih, samostalnih i kreativnih pojedinaca.

Radni postupak

  • Učenici će istražiti i upoznati najmanje pet likovnih umjetnika, od kojih je preporučeno da barem jedan bude nacionalni ili iz domovine partnerske škole.
  • Projekt je namijenjen vrtićima, osnovnim školama i posebnim odgojno-obrazovnim skupinama.
  • Tijekom školske godine 2024./25. sudionici će realizirati pet likovnih zadataka, prilagođenih uzrastu i sposobnostima djece.
  • Timovi učenika međusobno će dijeliti stečeno znanje i iskustva putem videokonferencije s partnerskim školama, čime će se poticati kreativnost, međukulturno razumijevanje i stvaranje osobnih likovnih djela.

100. DAN U ŠKOLI

Učenici 4.c razreda i njihova učiteljica Snježana Duić 12.02.2025. obilježili su 100. dan u školi.

Obojali su i izrezali 100 srca i zatim u njih napisali što ili koga najviše vole, nakon toga zapisali su 100 pitanja na koje traže odgovore. Dogovorili smo se da tijekom godine pokušaju naći  odgovore na njih, tako da istražuju na internetu ili pitaju nekog za koga misle da zna odgovor na njih. Prikupljene odgovore zapisati će i pročitati ostalim učenicima.

Ciljevi projekta:

  • Organizacija sveobuhvatnog obilježavanja 100. dana učenika u školi.
  • Razvijanje vještina prezentacije i javnog nastupa učenika.
  • Poticanje kulturnog ponašanja, razvoj dramsko-recitatorskih, jezičnih, glazbenih i plesnih vještina.
  • Poticanje samostalnog sudjelovanja u različitim aktivnostima koje imaju zajednički cilj obilježavanja 100. dana u školi. 

Način učenja:

Aktivno sudjelovanje u skupinama i individualno.

Istraživanje različitih mogućnosti vezanih uz broj 100.

Sakupljanje i izrada materijala relevantnih za temu.

Metode poučavanja:

Priprema i organizacija programa prilagođenog dobi učenika.

Interaktivno i angažirajuće poučavanje kako bi se potaknula kreativnost i suradnja.

Očekivani rezultati projekta:

Priprema i uvježbavanje izvedbenog programa.

Organizacija tematskog dana obilježavanja 100. dana u školi.

Učenje i suradnja s partnerima u projektu kako bi se stvorila bogata i raznovrsna obilježavanja.

Ovaj preoblikovani opis projekta ističe ciljeve, način učenja, metode poučavanja i očekivane rezultate na jasan i sažet način, istovremeno naglašavajući njegovu međunarodnu dimenziju i prepoznatu kvalitetu.

UGROŽENE I ZAŠTIĆENE VRSTE U JADRANU

Učenici 4. c razreda, zajedno sa svojom učiteljicom Snježanom Duić, sudjelovali su u eTwinning projektu pod nazivom Ugrožene i zaštićene vrste u Jadranu.

Ugrožene i zaštićene vrste u Jadranu

U jadranskom moru živi veliki broj životinjskih i biljnih vrsta. Međutim, zbog ljudskog djelovanja, promjene klime, velikom izlovu te prodoru invazivnih vrsta svakim danom se smanjuje bioraznolikost našeg podmorja. Kako bismo potaknuli djecu predškolske dobi i učenike razredne nastave na promišljanje o očuvanju životinjskog i biljnog jadranskog podmorja osmišljen je projekt za hrvatske timove koji sudjeluju u globalnom STEAM natjecanju FIRST Lego League Explore čija je tema ovogodišnjeg izazova istraživanje podmorja. Uz rješavanje službenog izazova FIRST Lego League Explore 2024./2025. hrvatski timovi će proučiti po jednu zaštićenu životinjsku ili biljnu vrstu Jadrana. Svaki uključeni tim od 6 djece izradit će prezentaciju plakata, umjetnički oblikovati akvarij od kartona i osmisliti poruke i preporuke za očuvanje podmorja. Cjelokupni rad bit će uređen u digitalnu knjigu, a fizički će biti predstavljen kroz izložbu na završnoj smotri FIRST Lego League Explore u lipnju 2025.

Ciljevi

– upoznavanje sa zaštićenim i ugroženim životinjskim i biljnim vrstama u Jadranu – istraživački rad : proučavanje dostupnih izvora (školska knjižnica, web enciklopedije, kontaktiranje stručnjaka)

– usvajanje kompetencija potrebnih za timski rad

– usvajanje i poboljšanje prezentacijskih vještina kroz izradu postera

– kreativno i umjetničko izražavanje

– usvajanje digitalnih vještina korištenjem alata za izradu digitalnih knjiga, snimanje videa, grafičko uređivanje…

– suradnja i druženje s vršnjacima iz cijele Hrvatske

Očekivani rezultati

-Napravljeno istraživanje i prezentacija odabrane ugrožene vrste Jadrana (izrađeni plakati i kartonski akvariji)

– Uređena i objavljena digitalna knjiga sa svim radovima djece i učenika, objavljeno na mrežnim stranicama škola partnera i na TwinSpaceu

– Postavljena javna izložba radova na završnoj smotri FIRST Lego League Explore Hrvatska

– Postavljena javna izložba radova u knjižnici (jednoj iz knjižnice u Zagrebu)  

Ovo su priče koje su osmislili naši timovi Kraljevi oceana i Istraživačke psine:

Prstaci 2 – 4.c – OŠ dr. Vinka Žganca, Zagreb – Presentation

PRSTACI – 4.c – OŠ dr. Vinka Žganca – Presentation

 

 

DAN SIGURNIJEG INTERNETA 2025

Učenici 6. a razreda, zajedno sa svojom razrednicom Mirtom Balog Lovreković, sudjelovali su u međunarodnom eTwinning projektu pod nazivom Dan sigurnijeg interneta 2025

Projekt je trajao od veljače do travnja 2025. godine. Kroz nekoliko radionica učenici su prošli važne teme o sigurnosti na internetu kao što su: Internet danas, odgovornost čuvanja podataka o sebi, roditeljska zaštita, pismenost (medijska, informacijska, digitalna), Online zlostavljači, društvene mreže i mediji, umjetna inteligencija (AI). Učenici su po grupama izrađivali plakate te obilježili Dan sigurnijeg interneta koji se obilježava svake godine drugog utorka u veljači. Na kraju su imali video poziv sa dvije škole koje su bile partneri u projektu te s njima razmijenili svoja znanja i iskustva.

S PONOSOM OBJAVLJUJEMO DA SMO DOBILI OZNAKU eTWINNING ŠKOLA!

 

EUROPEAN PENFRIENDS

 

Učenici 6. a i b te 8. a i b, zajedno sa svojom učiteljicom engleskog jezika Mirtom Balog Lovreković, sudjelovali su u eTwinning projektu pod nazivom European Penfriends – EDL 2024

Projekt je trajao od rujna 2024. do kraja siječnja 2025. godine. Učenici su razmjenjivali razglednice s učenicima iz Italije, Španjolske, Ukrajine i Grčke. Sve je počelo s obilježavanjem Europskog dana jezika kada su učenici izrađivali i pisali čestitke na engleskom jeziku. Čestitke su poslane zemaljskom poštom školama koje su sudjelovale u projektu. Uskoro su stigle i čestitke na našu školu. Bile su postavljene na pano u učionici engleskog jezika i u hodniku škole kako bi ih učenici mogli čitati. U Božićno vrijeme su se također izrađivale i razmjenjivale razglednice.

Učenici su snimali i audio snimke u kojima su se predstavljali na engleskom jeziku. Neki učenici su izradili ppt prezentacije o svom rodnom gradu Zagrebu na engleskom jeziku.

Svi materijali su postavljeni na platformu projekta kako bi bili vidljivi partner školama.

 Imali smo i video poziv s školom iz Ukrajine, iz Kijeva. Učenici su razgovarali na engleskom jeziku o hobijima, sportu i vremenu. Bilo je to jedno zanimljivo iskustvo za učenike. 

Učenici su kroz ovaj projekt praktično upotrebljavali engleski jezik u govoru i pismu te razvijali poštovanje prema drugim kulturama i jezicima. 

 

autor: Mirta Balog Lovreković

Dobili smo i europsku oznaku kvalitete za dva eTwinning projekta.

DANI JABUKA I ZDRAVE HRANE

Učenici 4.c razreda, zajedno s učiteljicom Snježanom Duić, sudjeluovli su u eTwinning projektu pod nazivom Dani jabuka i zdrave hrane.

Njihovu knjigu s radovima možete pogledati na sljedećem linku:

https://read.bookcreator.com/GOnC4q4YxNSpaMspwJT8qC4Iow33/3OA4gvjeTX2jdO557s53Sw/kIm3aNl3QEOV99H6NnQvbA?fbclid=IwZXh

POKUSI SU NOVA FORA

Učenici 4.c razreda, zajedno s učiteljicom Snježanom Duić, sudjeluju u eTwinning projektu pod nazivom Pokusi su nova fora. Njihove pokuse pogladajte na sljedećim linkovima:

https://os-vzganca-zg.skole.hr/wp-content/uploads/sites/1007/2025/02/Pokusi-su-fora1.mp4

https://os-vzganca-zg.skole.hr/wp-content/uploads/sites/1007/2025/02/Pokusi-su-fora-2.mp4

https://os-vzganca-zg.skole.hr/wp-content/uploads/sites/1007/2025/02/Pokusi-su-fora-3.mp4

https://os-vzganca-zg.skole.hr/wp-content/uploads/sites/1007/2025/02/Pokusi-su-fora-4.mp4

https://os-vzganca-zg.skole.hr/wp-content/uploads/sites/1007/2025/02/Pokusi-su-fora-5.mp4

 

S ponosom objavljujemo da smo dobili nacionalnu oznaku kvalitete za tri eTwinning projekta koja su provedena u našoj školi! 

ZAŠTO JE ČITANJE VAŽNO?

Učenici 6. c i d razreda izborne nastave engleskog jezika, zajedno sa svojom učiteljicom Mirtom Balog Lovreković, sudjelovali su tijekom drugog polugodišta u međunarodnom eTwinning projektu Zašto je čitanje važno?

Cilj projekta je bila razmjena inovativnih i kreativnih ideja koje bi iskustvo čitanja učinile privlačnom aktivnošću za učenike. Projektni partneri samostalno su birali aktivnosti koje su provodili u radu sa svojim učenicima, a rezultate su postavljali na zajedničkoj Twinspace stranici projekta.

Učenici naše škole čitali su knjige na engleskom jeziku. Odabrali smo tri teme: Earth day, Travelling i Food. Učenici su prema temama izabrali knjigu koja im se sviđa iz online Oxford knjižnice te napravili plakat i prezentirali ga na satu. Na taj način su osim vježbanja čitanja i proširivanja vokabulara na stranom jeziku vježbali i razumijevanje i usmeno izlaganje.

autor: Mirta Balog Lovreković

LET THE GAMES BEGIN!

Učenici 5. a razreda zajedno sa svojom razrednicom Mirtom Balog Lovreković sudjelovali su u međunarodnom eTwinning projektu Let the games begin!.

Projekt je trajao cijelu školsku godinu, od rujna 2023. sve do kraja svibnja 2024. godine. U projektu su sudjelovale škole iz Francuske, Turske, Rumunjske i Hrvatske.

Tema projekta su tradicionalne igre našeg kraja. Danas kada su djeca stalno izložena online igrama nije loše naučiti ih i podsjetiti ih na igre koje su igrali njihovi roditelji ali i bake i djedovi.

Aktivnosti projekta su učenici odrađivali sa satu razrednika. Sve je počelo u rujnu kada su proslavili Europski dan jezika i kada su se upoznali svim školama partnera.

Nakon toga su krenuli sa izradom brošure u kojoj je svaka škola stavila nekoliko tradicionalnih igara s opisom kako se igraju. U prosincu su imali Božićno slavlje gdje su igrali tradicionalne igre i izrađivali čestitke.

U novoj godini su nastavili sa igranjem igara ali i iz drugih škola i država. U travnju su proslavili Međunarodni dan društvenih igara. Kako se kraj projekta približavao završavali su brošuru. Na kraju projekta su sve škole odigrale online Kahoot! kviz 24. svibnja kada su se svi pozdravili. Naša škola je osvojila 3. mjesto u kvizu. 

Cijelu brošuru možete prelistati na ovom linku: https://rb.gy/9fkmmy 

autor: Mirta Balog Lovreković

DJEVOJČICE U STEM-u

Učiteljica fizike Maida Birač zajedno s učenicama naše škole sudjeluje u eTwinning projektu Djevojčice u STEM-u.

Namijenjen je samo učenicama da bi im popularizirali znanost i potaknuti što više žena i djevojaka na uključivanje u znanost i povećali svijest o doprinosu žena u znanosti. Kroz projekt učenice imaju razne aktivnosti.

Prvi zadatak je bio izraditi logo projekta i učenice su uspješno odradile zadatak.

Drugi zadatak je bio sigurnost na internetu i autorska prava.

Kroz projekt učenice uče kako prepoznati i izbjegavati rizična ponašanja na internetu kako bi smanjile mogućnost izloženosti malicioznim namjerama, postavljanje sigurne lozinke na korisničkim računima s ciljem uskraćivanja teških povreda osnovnih ljudskih prav u digitalnom svijetu, o zaštiti autorskih prava kao osnovnog prava izražavanja i prezentacije vlastitih stavova i mišljena.

Treći zadatak je bio predstaviti učenice i školu kroz kratki filmić. Učenice su na zanimljiv i kreativan način predstavile sebe i školu.

Projektni zadatak je bio jedan dan u životu znanstvenice. Naše učenice su dobile znanstvenicu: ESTHER LEDERBERG i uspješno odradile zadatak predstavljajući jedan dan njenog života.

Intervju s znanstvenicama je posebno zanimljiva aktivnost i njoj su se najviše veselile. Ove godine na intervju su se pridružile znanstvenice: Jelena Bujan, Jelena Ciucci Matovina, Ivana Čavlina Tomašević, Mirela Beriša. Intervju se održao u ponedjeljak 12.2.2024. u 14 sati na Teams-u.

Ekipno natjecanje održalo se 8.3.2024. godine, a zadaci su pokrivali područje matematike, fizike, biologije i kemije.

Kao završna aktivnost projekta u svibnju se održao STEM festival u Ogulinu, a datum održavanja je 14. svibnja 2024.

Cijeli projekt se odrađivao digitalno što podrazumijeva primjenu najbolje prakse u zaštiti osobnih podataka kroz različite digitalne alate.

autor: Mirta Balog Lovreković

ČAJANKA S TETOM JULIOM

3.c razred zajedno sa svojom učiteljicom Snježanom Duić sudjeluje u eTwinning projektu pod nazivom Čajanka s tetom Juliom.

Na prvoj čajanci, 8.11.2023.g., učenici su odslušali su priču Julie Donaldson – “Mjesta ima na metli svima”, popili čaj uz keksiće, prepričali priču i odgovorili na pitanja sa listića, izradili likove iz priče i uz to se dobro zabavili. Fotografije možete pogledati na ovom linku: (20+) Facebook

Na drugoj čajanci, 26.2.2024.g., obilježili su Svjetski dan čitanja bajki. Učenici su poslušali bajku, nacrtali kako zamišljaju Grubzona i pjevali sa spisateljicom Juliom Donaldson pjesmu o Grubzonu na engleskom jeziku. Uz sve to popili su šalicu čaja i zasladili se Domaćicom. Fotografije i video zapis možete pogledati na ovom linku: (20+) Facebook

autor: Mirta Balog Lovreković

100. DAN U ŠKOLI

Učenici 3.c razreda zajedno sa svojom učiteljicom Snježanom Duić priključili su se eTwining projektu 100. dan u školi. 7.2.2024. obilježili su 100. dan u školi.

Na zemljuvidu su pronašli 100 naziva mjesta, uzvisina i rijeka i pravilno ih prepisali, napisali su u skupinama 100 imenica, glagola i pridjeva i unijeli ih pomoću digitalnog alata Word art u oblak riječi, naučili su pjevati himnu 100. dan i vježbali 5 vježbi po 20 sekundi. 

5.2.2024. učenici su imali sat bubnjanja koji im je poklonila Školska knjiga. Skladali su pjesmu od 100 nota u digitalnom alatu Chrome Music Lab.

100 poteza “mišem” kako bi dobili likovne radove po uzoru na umjetnika Jacksona Pollocka.

Sve fotografije i video snimke možete pogledati ovdje: OŠ. DR. VINKA ŽGANCA, ZAGREB (canva.com) 

autor: Mirta Balog Lovreković

EUROPEAN DAY OF LANGUAGES 2023.

Učenici 6.c i d razreda, zajedno sa svojom učiteljicom engleskog jezika Mirtom Balog Lovreković, proslavili su u sklopu međunarodnog eTwinning projekta Europski dan jezika na satu engleskog jezika.

Sudjelovali su u izradi međunarodne eKnjige. Našu razglednicu, kao i cijelu eKnjigu, možete pogledati ovdje:

https://www.canva.com/design/DAFuhfrFG7o/vg1hIsRp-jtTjr54cVqtSw/view

autor: Mirta Balog Lovreković

stranicu uređuje: Mirta Balog Lovreković

DAN JABUKA 2022.

‘Jedna jabuka na dan  tjera doktora iz kuće van!’ Upoznavanje učenika s utjecajem jabuke na naše zdravlje, koristima od jabuke, vrstama jabuka, načinom konzumiranja jabuke i proizvoda od jabuke, organiziranjem raznih predmetnih i međupredmetnih aktivnosti obilježiti Svjetski dan jabuka. 

Ciljevi aktivnosti- Učenici će kroz razne aktivnosti upoznati: važnost jabuke u prehrani, koristi od jabuke, vrste jabuka, tekstove s motivom jabuke, jabuke prema obliku, boje i ukusu te nove web 2.0 alate za prikazivanje rezultata projekta. Pjevanje pjesama s temom jabuke i izrada likovnih radova u raznim tehnikama s motivom jabuke. Dramatizacija kratkih tekstova s temom jabuke.

Namjena aktivnost- Učenici će moći objasniti zašto je jabuka (voće) važna za zdravlje. Razlikovat će razne vrste jabuke. Učenici će biti samostalni u projektnoj nastavi te će moći predstaviti izvršene projektne aktivnosti drugim partnerima. Samostalno će koristiti digitalne alate radi prikazivanja izvršenih aktivnosti.

Dan jabuka 20. listopad 2022. godine, autor: Ana Muhar

Dan jabuka 20. listopad 2022. godine, autor: Snježana Duić

Dan jabuka 20. listopad 2022. godine, autor: Snježana Duić

PROJEKT CULTURAL CAPSULE

Napravit ćemo kulturnu kapsulu u koju ćemo pohraniti sve vrste kulturnih obilježja (poput tradicionalnih recepata, pjesama, fotografija, pjesama, kratkih filmova itd.) Učenici će upoznati različite kulture i usporediti ih sa svojom kulturom. Također ćemo se fokusirati na kulturu unutar kulture – kulturu Roma koji žive među nama i s nama. U ovom projektu svi će predstavnici predstaviti svoju kulturu i učiti o drugima. Usredotočit ćemo se uglavnom na jezike i kuhinju; međutim, nećemo izostaviti umjetnost i glazbu, kao ni sve vrste tipičnih običaja velikih blagdana. Naglasak će biti na sličnostima i učenju poštivanja i prihvaćanja razlika.

Ciljevi – Učenici stječu kulturnu svijest i izražavanje; razvijat će znanja o lokalnoj i europskoj kulturi i kulturnoj baštini; naučit će poštivati kulturnu raznolikost; ojačat će međukulturalnu kompetenciju.

– Učenici će izraditi višejezični rječnik o kulturnim obilježjima zemalja u projektu.

– Učenici će napisati međukulturalnu kuharicu tradicionalnih recepta.

SVJETSKI DAN ROMSKOG JEZIKA

https://read.bookcreator.com/GOnC4q4YxNSpaMspwJT8qC4Iow33/hzUQ7kD9Stm7frABhXsLMg/Kc6pUxreRp25rGU8C5_8Gw

 

  autor: Snježana Duić

uređuje učiteljica RN Ana Muhar

Pročitajte još

Projekt: 3,2,1 … LEGO !

Nositelj projekta:  HROBOS (Hrvatski robotički savez) Partneri: Udruga Neki novi klinci & osnovne škole RH Izvor financiranja: MZOM (Ministarstvo znanosti, obrazovanja i mladih) Sudjelovanje učenika OŠ dr. Vinka Žganca u smotri FIRST LEGO League...

Skip to content