Trening socijalnih vještina ima za cilj osnaživanje djece i mladih za snalaženje u svakodnevnim situacijama kroz učenje i vježbanje socijalnih vještina. Radionicama se stvaraju uvjeti/okruženja koji će biti izazov za djecu, u kojima će oni moći isprobati svoju ”snagu” te dobivati podršku kako bi razvili svoje potencijale, odnosno učili nova socijalno prihvatljiva ponašanja i vještine koje će im biti ”oruđe” na putu njihova razvoja i suočavanja sa sve većim i rizičnijim izazovima današnjice
Neki od specifičnih ciljeva:
– razvijanje pozitivne slike o sebi
– razvijanje odgovornosti za vlastito ponašanje
– poticanje i razvijanje mašte i kreativnosti
– razvijanje razumijevanja vlastitih osjećaja, potreba i želja upravljanje vlastitim postupcima
Učenje i uvježbavanje socijalnih vještina u programu Treninga socijalnih vještina ostvarivat će se radioničkim oblikom rada. Predviđeno je da svaka radionica obrađuje jednu vještinu. Formirat će se grupa od 12 – 15 učenika jednog 4. razreda, slučajnim odabirom (svi učenici koji imaju neparni redni broj na popisu u dnevniku razrednog odjela).
1. Samopredstavljanje i upoznavanje
2. Slušanje
3. Prepoznavanje i iskazivanje emocija
4. Kontrola ljutnje
5. Rješavanje problema
6. Empatija
7. Suradnja
8. Evaluacijska radionica
Program se provodi u 4. razredima na satovima razredne zajednice