Učenice 6.b Katja Ivezić i Michelle Vdović te učenica 6.d Gabriela Tomić u pratnji učiteljice Hrvatskoga jezika Anamarije Martinović sudjelovale su na državnoj smotri 32. saziva Male glagoljske akademije „Juri Žakan“ u životopisnom mjestu Roč. Ciljevi smotre su okupljanje učenika šestih razreda motiviranih za učenje glagoljice, poticanje učenika na stvaralački rad i kreativnost pod mentorstvom voditelja radionica te predstavljanje stvaralaštva smotre javnosti.
Učenice su mogle birati između šest radionica, a na kraju su sudjelovale na radionici dizajna, novinarskoj i literarno – scenskoj radionici koju je vodila naša učiteljica Hrvatskog jezika i dramska pedagoginja Snježana Čubrilo. Voditelji radionica su umjetnici i stručnjaci, a radilo se u miješanim skupinama – učenici i učitelji zajedno, što je dodatna vrijednost ovakvoga skupa. Na svim radionicama učenice su imale priliku, sudjelujući u timskom radu, prepoznati svrhu očuvanja glagoljičnoga pisma i glagoljaške baštine te izražavati poštovanje prema glagoljaškoj baštini. Škola domaćin tradicionalno je bila Osnovna škola „Vazmoslav Gržalja“, Buzet – Područna škola „Roč“.
Budući da je slogan ovogodišnjeg saziva bio „Glagoljica – kraljica hrvatske pismenosti“, u fokusu radionica bilo je naglasiti glagoljicu kao simbol nacionalnog identiteta, obrazovanja i kulturne samosvijesti. Na radionici dizajna sudionici su imali priliku saznati što je dizajn, što je primijenjena umjetnost te kako osmisliti i izraditi zanimljivu likovnu ideju za privlačan proizvod. Glavni motivi koji su se koristili za osmišljavanje dizajna šalica, tanjurića, ambalaže i drugih proizvoda bili su Roč, Hum, freske, legende i glagoljica.
Sva zbivanja i stvaralaštvo Male glagoljske akademije pratili su sudionici novinarske radionice. Učili su kako poticati znatiželju i objektivnost te upotrebljavati digitalne alate stvarajući digitalnu Glagoljašku škrinjicu: https://mga-roc.org/glagoljaska-skrinjica/.
Na literarno – scenskoj radionici učenici su istraživanjem o važnim ličnostima i događajima te različitim dramskopedagoškim metodama oblikovali predstavu „Dug put“ u kojoj su prikazali neke ključne događaje u povijesti glagoljice. Pisali su svoje osvrte na teme o glagoljici, Konstantinu Ćirilu i Juriju Žaknu.
Osim sudjelovanja u radionicama, učenice su vođenim obilaskom upoznale Roč, slušale predavanje grafičara Frane Pare o povijesti tiskarstva u glagoljaškoj tiskari i predstavljanje knjiga te sudjelovale u natjecanju „Glagomatika“. Išlo se i na izlet u Aleju glagoljaša, spomenički kompleks spomen-obilježja glagoljaštvu i glagoljašima koji se nalazi uz cestu između Roča i Huma. Svaku večer održavao se bogat večernji program u kojem su učenice gledale predstave i nastupe malih i velikih izvođača. Na svečanom zatvaranju imale su priliku sudjelovati i u malom scenskom nastupu kojim su predstavile svoj rad u radionicama.
Boravak u Roču bio je vrijedno iskustvo koji će se pamtiti po učenju, druženju i posebnoj atmosferi zajedništva. Ponosni smo na naše učenice koje su kreativno pridonijele nastajanju vrijednih radova te time dostojno predstavljale našu školu.



