Obuhvaća i prevenciju ovisnosti te prevenciju nasilja
šk. god. 21.10.2024.
Voditelj /i ŠPP: Dario Ižaković, socijalni pedagog
PROCJENA STANJA I POTREBA:
Osnovna škola dr. Vinka Žganca nalazi se u istočnom, industrijskom dijelu Zagreba.
U blizini škole su naselja Kozari Bok i Kozari Putovi, naselja zbijene, individualne i neplanske izgradnje. Školsko područje obuhvaća mjesne samouprave Kozari Bok i Kozari Putovi.
Naša škola broji 634 učenika koji su raspoređeni u 34 razredna odjela, od čega je 18 odjela razredne nastave i 16 predmetne nastave. Nastava se odvija u dvije smjene.
Specifičnosti škole u velikoj mjeri proizlaze upravo iz velikog broja učenika sa socijalnom problematikom, učenika sa posebnim potrebama, učenika sa raznim emocionalnom problemima te problemima u ponašanju kao i velikog broja učenika koji su inojezičari. Mnoge naše obitelji opterećene su: neimaštinom, nezaposlenošću i neizvjesnom sutrašnjicom, što je veliki rizični faktor.
CILJEVI PROGRAMA:
- prevencija društveno neprihvatljivog ponašanja djece
- omogućavanja snošenja posljedica za neprihvatljivo ponašanje i nasilna ponašanja, te nadoknada štete . rad na odgovornom zrelom ponašanju
- učenje mirnog načina rješavanja problema i konfliktnih situacija
- razvijanje svijesti o društveno normalnom ponašanju
- modifikacija ponašanja djece putem igre i kreativnog stvaralaštva
- razvijanje međusobne tolerancije, poštivanja razlika i suradnje učenika Roma i ostalih
- afirmacija, oslobađanje od predrasuda
- razvijanje pozitivne slike o sebi i unapređenje samosvijesti, kao i pomoć kod usvajanja pozitivnog iskustva u školi
- razvijanje životnih i komunikacijskih vještina potrebnih za uspješno funkcioniranje u društvu i razvijanju svijesti i vlastitim sposobnostima
- unapređenje suradnje, aktivnog slušanja i iznošenja vlastitog mišljenja
- omogućavanje osobnog razvoja svakog učenika – u skladu s njegovim sposobnostima
- primjerenim načinima i oblicima rada s roditeljima postići bolju suradnju s školom
- osvještavanje roditelja za uočavanje problema koje djeca imaju, a isto tako i njihovo aktivno uključivanje u rješavanju istih