PATHS PROGRAM
Paths program je učinkoviti program za razvoj društvenih i spoznajnih vještina.
Ciljevi programa su:
- Povećanje samokontrole. Učenici uče kako prepoznati konfliktne situacije prepoznavanjem osjećaja uzrujanosti kod sebe i drugih.
- Bolje razumijevanje i korištenje rječnika iz područja logičkog zaključivanja i rješavanja problema
- Bolje razumijevanje i korištenje rječnika vezanog uz osjećaje i emocionalno stanje
- Bolje prepoznavanje i tumačenje sličnosti i razlika među osjećajima, reakcijama i vlastitim stajalištima i stajalištima drugih
- Bolje razumijevanje kako naše vlastito ponašanje utječe na druge
- Bolje shvaćanje i primjena koraka u rješavanju međuljudskih problema: zaustavljanje i razmišljanje o problemu; definiranje problema i osjećaja; određivanje ciljeva; dolazak do alternativnih rješenja; predviđanja i procjena posljedica; planiranje postupaka, te njihovo provođenje i procjena; ponovni pokušaj ako prvo rješenje ne uspije
- Bolja sposobnost primjene vještine rješavanja međuljudskih problema u sprječavanju i/ili rješavanju problema i sukoba u interakciji
Program se provodi tijekom cijele školske godine na satovima razredne zajednice.
LARA – trening socijalnih vještina
Trening socijalnih vještina ima za cilj osnaživanje djece i mladih za snalaženje u svakodnevnim situacijama kroz učenje i vježbanje socijalnih vještina. Radionicama se stvaraju uvjeti/okruženja koji će biti izazov za djecu, u kojima će oni moći isprobati svoju ''snagu'' te dobivati podršku kako bi razvili svoje potencijale, odnosno učili nova socijalno prihvatljiva ponašanja i vještine koje će im biti ''oruđe'' na putu njihova razvoja i suočavanja sa sve većim i rizičnijim izazovima današnjice
Neki od specifičnih ciljeva:
- razvijanje pozitivne slike o sebi
- razvijanje odgovornosti za vlastito ponašanje
- poticanje i razvijanje mašte i kreativnosti
- razvijanje razumijevanja vlastitih osjećaja, potreba i želja upravljanje vlastitim postupcima
Učenje i uvježbavanje socijalnih vještina u programu Treninga socijalnih vještina ostvarivat će se radioničkim oblikom rada. Predviđeno je da svaka radionica obrađuje jednu vještinu. Formirat će se grupa od 12 – 15 učenika jednog 4. razreda, slučajnim odabirom (svi učenici koji imaju neparni redni broj na popisu u dnevniku razrednog odjela).
1. Samopredstavljanje i upoznavanje
2. Slušanje
3. Prepoznavanje i iskazivanje emocija
4. Kontrola ljutnje
5. Rješavanje problema
6. Empatija
7. Suradnja
8. Evaluacijska radionica
Program se provodi u 4. razredima na satovima razredne zajednice
IMAM STAV
Program Imam stav je nastao inicijativom European Union Drug Abuse Prevention (EUDAP) i provodi se već 5 godina u 7 europskih zemalja.
Evaluacija učinkovitosti programa pokazala je kako je program učinkovit u:
- odgodi prvog uzimanja sredstava ovisnosti
- smanjuje korištenje alkohola, duhana i kanabisa, kod mladih uključenih u program
Program je baziran na učenju životnih vještina i konceptu socijalnih utjecaja te time:
- općenito promiče pozitivno i zdravo ponašanje te,
- općenito promiče pozitivno i zdravo ponašanja
- specifično utječe na prevenciju korištenja sredstava ovisnosti (pušenje, korištenje alkohola i drugih sredstava ovisnosti)
Program sadrži tri komponente:
- Informacije i stavove – utjecaj grupe i očekivanja u grupi vršnjaka, informacije o sredstvima ovisnosti i njihovom utjecaju na mlade, normativna vjerovanja
- Interpesonalne vještine – vještine važne za snalaženje u socijalnim situacijama
- Intrapersonalne vještine – vještine važne za rast i razvoj osobe
Program se provodi u 7. razredima kroz 12 radionica na satovima razredne zajednice i 2. roditeljska sastanka
MODIFIKACIJA PONAŠANJA PUTEM IGRE (MPPI)
Program se realizira u suradnji sa udrugom Igra
Ovim programom trebalo bi se pomoći učenicima da pozitivno usmjere svoje ponašanje, a roditeljima pomoći kao što kvalitetnije provodit vrijeme sa djecom i pomoći im u odgojnim postupcima.
Cilj programa je kvalitetniji život djece i obitelji koje žive u rizičnim uvjetima, kao i šire lokalne zajednice
Neki od specifičnih ciljeva:
Djeca: - bolje funkcioniranje djeteta u obitelji, vršnjačkoj grupi i široj okolini;
- manje rizično i poticajno okruženje za pravilan i sretan razvoj i odrastanje;
- smanjenje pojavljivanja društveno neprihvatljivog ponašanja djece koji uzrokuju maloljetnički kriminal.
Roditelji: - kvalitetnije i efikasnije roditeljstvo – uspješan odgoj, razumijevanje procesa
razvoja i odrastanja djece, njihovih potreba, veća uspješnost u rješavanju
specifičnih problema;
- bolja kvaliteta života i veći nivo zadovoljenja elementarnih potreba obitelji
niskog socio-ekonomskog statusa (kroz međusobnu roditeljsku suradnju i solidarnost).
RAZVOJ POZITIVNE SLIKE O SEBI
Svi mi imamo sliku opis sebi, o tome tko smo, kakvi smo i koliko vrijedimo u odnosu na ostale. Slika o sebi je mišljenje koje osoba ima o sebi ili dijelovima sebe. Slika sebe nije jednaka onoj koju drugi imaju o nama. Naš pojam o sebi prati nas i vodi iz dana u dan te utječe na sve što činimo od naizgled nevažnih stvari do životnih odluka. Na oblikovanje naše slike o sebi djeluje: svijest o jakim stranama, postignuća, vjerovanja i kompetencije.
Slika o sebi način je na koji osjećamo sebe. Pozitivna slika o sebi, jedan je od najvažnijih temelja za djetetov skladan psiho-socijalni razvoj. Pozitivna slika o sebi preduvjet je da bi se dijete osjećalo zadovoljno i kompetentno, moglo prirodno razviti svoje urođene potencijale te jednog dana doseći razinu osobne izvrsnosti.
Ciljevi programa
- pomoći učenicima da izgrade odnos prema sebi, osvijeste svoje uspjehe, vrijednosti, stavove i ciljeva
- razvijanje pozitivne slike o sebi kroz osvještavanje svojih pozitivnih strana , upućivanje i primanje pozitivne poruke
- osvještavanje važne osobe, njene uloge u našem životu i osjećaja prema njoj
- osvještavanje da smo mi nekome najvažnija osoba i koliko nam to znači
osvještavanje ljubavi prema bližnjima i stvarima koje volimo.
Program se provodi u 6. razredima, na satovima razredne zajednice.
KAMO NAKON OSNOVNE
Psihologinja škole – Tina Matković i razrednici osmih razreda
Učenicima osmih razreda.
Koje zanimanje odabrati? Za koju se školu odlučiti? Odgovori na ova pitanja nisu uvijek jednostavni. Radi se o jednoj od najznačajnijih odluka u životu koja u velikoj mjeri određuje daljnji profesionalni put. Rad ima značajno mjesto u životu svakog čovjeka - čini ga punopravnim članom društva u kojemu živi, omogućava mu egzistenciju i ispunjava ga zadovoljstvom. Međutim, iako svaki čovjek može obavljati različite poslove, ipak postoje oni koje će obavljati lakše i s
mnogo više zadovoljstva. Zanimanja se razlikuju po svojim karakteristikama i zahtjevima koji se postavljaju pred osobe koje ih obavljaju. Donošenje odluke o izboru budućeg zanimanja stoga je složen proces koji se sastoji od nekoliko važnih koraka, kroz koje učenike vodimo uz projekt profesionalne orijentacije: „Kamo nakon osnovne“.
Ciljevi:
- Učenicima pružiti informacije značajne za donošenje odluka o odabiru zvanja, zanimanja i područja rada.
- Usmjeriti učenike na otkrivanje svojih interesa, vrijednosti te procjenu vlastitih sposobnosti
- Temeljem prikupljenih relevantnih podataka (obrazovna povijest, sposobnosti, zdravstveno stanje, interesi, motivacija) pomoći učenicima definirati daljnje profesionalne aktivnosti.
UČIMO KAKO UČITI!
Psihologinja škole – Tina Matković
Radionice za učenike svih petih razreda.
Grupa za međuučenićku pomoć u učenju za učenike od 5. do 8. razreda.
Uobičajeni način na koji uči većina učenika je „nepametan“ način učenja. One koji uče na „nepametan“ način lako je prepoznati po tome što im je učenje teško i što ga ne vole L. Svi koji su naučili učiti na PAMETAN način – vole učiti. SVI mogu naučiti pametnije učiti, zato primimo se posla kako bismo zavoljeli učiti J.
Ciljevi:
- Učenike podučiti metodama bolje organizacije slobodnog vremena, lakšeg pamćenja, usmjeravanja pažnje i sistematičnijeg učenja. Razvijati pozitivan stav o školi. Poticati učenike u pomaganju jednih drugima te dijeljenju znanja.
- Otkrivanje specifičnih teškoća kod učenika
CAP PROGRAM
Psihologinja škole – Tina Matković, socijalna pedagoginja – Dubravka Novosel Guszak
Učitelji Darijo Martinović i Snježana Duić
Za učenike trećih razreda.
Cap program je program primarne prevencije zlostavljanja koji osnažuje djecu u sprječavanju napada od strane vršnjaka, napada nepoznate osobe (otmica) i napada od strane poznate odrasle osobe. CAP nastoji integrirati najbolje izvore pomoći u zajednici kako bi se smanjila ranjivost djece i mladih na verbalno, fizičko i seksualno zlostavljanje.
U svakoj radionici djeca se poučavaju sljedećim osnažujućim vještinama:
- zalaganje za sebe
- podrška vršnjaka
- reći odrasloj osobi od povjerenja
Radionice za djecu bave se situacijama u kojima su povrijeđena dječja osobna prava, usredotočujući se na napad vršnjaka, napad nepoznate odrasle osobe (pokušaj odvlačenja, otmice) i napad poznate odrasle osobe. Kroz vođenu grupnu raspravu, priče i igranje uloga, djeca uče strategije kojima će se zaštiti i ostati sigurni, jaki i slobodni.
CYBERBULLYING – HRABRI ČUVARI
Voditelj projekta: Psihologinja škole – Tina Matković,
Suradnici:
Socijalna pedagoginja – Dubravka Novosel-Guszak
Voditeljica dramske skupine – Snježana Čubrilo
Učiteljica – Snježana Duić
Svim učenicima od 1. do 8. razreda
Izobrazbom stručnih suradnika osnovnih škola grada Zagreba o cyberbullyingu, započela je provedba projekta Hrabri čuvari – ne za nasilje! čiji je nositelj Hrabri telefon. Projekt se provodi u dva dijela, jedan dio projekta su radionice na satu razrednog odjela, a drugi dio projekta su Hrabri čuvari- odabrani učenici koji prolaze edukaciju kod psihologinje. U sklopu projekta učenici će biti educirani kako prepoznati nasilje na internetu te kako primjereno reagirati kada saznaju da se nešto slično događa njihovim prijateljima i vršnjacima.
U OŠ dr. Vinka Žganca u suradnji s dramskom skupinom za školsku godinu 2014/2015 planiramo napraviti forum priču na temu nasilja na internetu. Svi učenici škole imati će priliku sudjelovati kroz tehniku forum kazališta.
Sve ostale ideje učenika i roditelja su dobrodošle! Priključite nam se da zajedničkim idejama razvijemo ovaj projekt zbog sve većeg nasilja kojeg naša djeca doživljavaju u cyber prostoru a itekako ga osjećaju te prenose na ulice, hodnike i učionice…
Veselimo se suradnji!
Ciljevi su:
- Savjetovati nastavnike o mogućnostima škole u zaštiti djece od cyberbullyinga i stručno ih podržati u slučaju potrebnih intervencija.
- Osnaživanje djece i škole kao zajednice u prevenciji cyberbullyinga među djecom
- Educirati učenike o cyberbullyingu i osnažiti ih kako bi se mogli zaštititi
- Osiguravanje međuučenićke podrške i mreže pomoći
« Veljača 2025 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |